Wie zijn wij?

Maak kennis met het bestuur

Wij (Ronald Beljaars, Iano Gangemi, Jan-Willem Oudshoorn, Henk-Jan van Pesch en Stefano Goossen) een groepje collega’s van Diversey Nederland, zijn afgelopen jaar Stichting Hummingbird gestart. Met deze stichting willen wij goede doelen ondersteunen in het waardevolle werk dat zij verrichten.

Wij steunen goede doelen die door ons en onze Diversey collega’s kunnen worden voorgedragen.

Van links naar rechts: (Iano Gangemi, Henk-Jan van Pesch, Ronald Beljaars, Stefano Goossen en Jan-Willem Oudshoorn)

Ronald Beljaars

Voorzitter

Door als begeleider actief te zijn geweest bij het Homerun team van Diversey, raakte ik betrokken bij het bijdragen aan een goed doel. Dit heeft mij gemotiveerd om dit frequenter te doen en daarom ben ik trots dat ik betrokken ben geweest bij de oprichting van Stichting Hummingbird Charity.

Door verspilling tegen te gaan, de impact op het milieu verlagen door bruikbare producten te verkopen en de opbrengsten te doneren aan mooie kleine(re) goede doelen, kunnen wij iets moois doen voor de samenleving.

Door de mooie, warme en lieve reacties wordt ik nog enthousiaster van onze acties. Ik hoop dat we dit nog lang vol mogen en kunnen houden en dat we heel veel mooie cheques mogen blijven uitdelen.

Iano Gangemi

Vice Voorzitter

Ik ben sinds augustus 2023 Vice Voorzitter van de Stichting Hummingbird Charity. Met dit fijne team ondersteunen we de mensen die het moeilijk hebben om rond te komen en organisaties die opkomen voor zwakkeren groepen in de samenleving.

Bovendien voorkomen wij hiermee dat duizenden kilo's en liters aan schoonmaakmiddelen vernietigd moeten worden. Dus het is niet alleen goed voor Diversey en het milieu maar ook voor de goede doelen die we hiermee kunnen steunen. Ik hoop dat wij als Stichting Hummingbird Charity nog lange tijd mooie initiatieven kunnen blijven steunen!

Jan-Willem Oudshoorn

Secretaris

Naast mijn rol als Channel Sales Leader in Diversey Europa ben ik blij en trots dat ik ben toegetreden tot het bestuur van de Stichting Hummingbird. Ik hoop hiermee een positieve bijdrage leveren aan het verminderen van verspilling van producten die prima bruikbaar zijn. Daarnaast krijg ik  -  door de verkoop van deze producten - veel energie van het feit dat wij zoveel goede doelen kunnen steunen.

Bovendien is dit een geweldige manier om vriendelijke en gepassioneerde collega's te ontmoeten buiten een normale werkomgeving. Ik hoop dat ons mooie bedrijf blijft zoeken naar manieren en initiatieven om verspilling te minimaliseren en te voorkomen. Tegelijkertijd is onze ambitie om met de verkoop van geretourneerde producten zoveel mogelijk goede doelen te steunen!

Stefan Goossen

Vice Secretaris

Afgelopen april ben ik als vice-secretaris in het bestuur van Stichting Hummingbird Charity toegetreden. Ik vind het ongelooflijk gaaf hoe we op deze manier goede doelen, maar ook Diversey én natuurlijk alle collega’s kunnen helpen. Een echte win-win-win situatie!

We voorkomen het vernietigen van geselecteerde producten, kunnen deze voor een vriendenprijsje aanbieden in onze personeelswinkel aan collega’s en daarmee prachtige goede doelen steunen die onze bijdrage heel hard kunnen gebruiken. Het zijn veelal doelen waar collega's een persoonlijke connectie mee hebben. Dat maakt het werk van Stichting Hummingbird Charity nog mooier. Ik ben enorm trots dat we dit met het bestuur en alle vrijwilligers kunnen doen en dat ik hier mijn bijdrage aan mag leveren!

Henk-Jan van Pesch

Penningmeester

Ik heb ervoor gekozen om actief mee te willen doen met dit lokale initiatief om als bedrijf iets voor de samenleving te kunnen betekenen. Ik vind het leukom een actieve bijdrage te kunnen leveren en daarbij mijn kwaliteiten in bv Excel in te zetten in mijn rol als penningmeester.

Het doel van de stichting spreekt mij zo aan omdat we daarmee zoveel verschillende successen kunnen boeken:

Mijn droom is enerzijds dat we de processen binnen Diversey zo geoptimaliseerd krijgen dat we in ieder geval de hoeveelheid te vernietigen product tot een minimum kunnen reduceren wat zou betekenen dat een deel van het bestaansrecht van de stichting zou komen te vervallen. Anderzijds zou ik het super mooi vinden als we tot in lengte van jaren veel, door medewerkers aangedragen goede doelen, kunnen blijven ondersteunen en kunnen genieten van alle blije en positieve reacties die we daarop ontvangen.

Kijk ook eens naar onze oprichtingsakte en ons beleidsplan.

Bestuur stichting Hummingbird: Bestuur@Stichtinghummingbird.nl

Naam: Stichting Hummingbird Charity