2024

Hieronder vind je een overzicht van alle doelen die wij in 2024 hebben gesteund met een korte toelichting.

Stiching GAiN
Stichting GAiN helpt mensen in moeilijke situaties. Door noodhulp en langdurige opbouwprojecten. Met hart en handen weken zij samen aan een nieuw perspectief voor mensen die geen toekomst meer zien. Stichting GAiN staat voor Global Aid Network. Global omdat deze organisatie wereldwijd actief is in bijna veertig landen. Aid omdat ze op allerlei manieren helpen. En Network omdat ze samen met hun vrijwilligers en partners optrekken.
Dit gaf ons direct de motivatie om naast handzepen voor de 'schoenendoos actie', deze stichting ook een donatiecheque ter beschikking te stellen en onder de aandacht te brengen via ons digitale netwerk.
Op dinsdag 19 Maart jl. hebben wij de cheque mogen overhandigen aan Hugo Baas, die dit namens Stichting GAiN in ontvangst wilde nemen.
๐—™๐—ฎ๐—บ๐—ถ๐—น๐—ถ๐—ฒ๐—ต๐˜‚๐—ถ๐˜€ ๐——๐—ฎ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐—น ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐—›๐—ผ๐—ฒ๐—ฑ
Vorige maand zijn Ingmar van Veenendaal en Mei Lin Lie van Diversey Nederland B.V. bij Familiehuis Daniel den Hoed in Rotterdam langs geweest om namens Stichting Hummingbird een symbolische cheque t.w.v. 500 euro te overhandigen aan directeur Rachel Marรฉchal.
Familiehuis Daniel den Hoed biedt een warm tijdelijk 'tweede thuis' op loopafstand van het Erasmus MC aan familieleden van kankerpatiรซnten, die daardoor dichtbij hun zieke naasten kunnen zijn. Mevr. Marรฉchal was blij verrast met dit gebaar. Financiรซle steun is hard nodig omdat het logeerhuis, naast de kleine eigen bijdrage van gasten, volledig afhankelijk is van giften en donaties. โ€˜Met deze donatie kunnen we een familie een week lang in het Familiehuis laten verblijven. Een hele mooie bestemming dus!โ€™
๐—ฆ๐˜๐—ถ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ฉ๐—ฒ๐—ฟ๐˜„๐—ผ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐˜„๐—ถ๐—ท๐˜€

Op 18 januari overhandigde Andrea van Leeuwen namens Stichting Hummingbird de donatiecheque aan Ingrid, Loes, Renรฉ en Faye van Stichting Verwonderwijs. Met een grote passie voor onderwijs brengen zij vernieuwing en verbinding op het gebied van persoonlijke ontwikkeling.
"๐˜ž๐˜ฆ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฐ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ค๐˜ณ๐˜ถ๐˜ค๐˜ช๐˜ข๐˜ข๐˜ญ ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ด๐˜ต๐˜ถ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ค๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ณ๐˜ถ๐˜ช๐˜ฎ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ฌ๐˜ณ๐˜ช๐˜ซ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ต๐˜ช๐˜ซ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ด ๐˜ฉ๐˜ถ๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ฑ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ฐ๐˜ฎ ๐˜ป๐˜ช๐˜ค๐˜ฉ ๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ด๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ง๐˜ฆ๐˜ด๐˜ด๐˜ช๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ญ ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ธ๐˜ช๐˜ฌ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฃ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ. ๐˜‹๐˜ข๐˜ข๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ฎ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฃ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ฆ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ธ๐˜ช๐˜ซ๐˜ด๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜จ๐˜ณ๐˜ข๐˜ฎ๐˜ฎ๐˜ข ๐˜Ž๐˜ฆ๐˜ต ๐˜™๐˜ฆ๐˜ข๐˜ญ! ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฏ." โ€“ ๐˜๐˜ฏ๐˜จ๐˜ณ๐˜ช๐˜ฅ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜๐˜ฆ๐˜ด๐˜ต, ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ป๐˜ช๐˜ต๐˜ต๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜š๐˜ต๐˜ช๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ธ๐˜ช๐˜ซ๐˜ด.
Get Real! is het eerste jaarprogramma in het hoger en middelbaar beroepsonderwijs waarin persoonlijke en professionele ontwikkeling centraal staan. Get Real! van Stichting Verwonderwijs geeft studenten in 10 lesdagen verspreid over het studiejaar de tools om krachtige eigen keuzes te maken, dromen waar te maken en passies te laten vlammen.๐Ÿ”ฅ
Sinds het schooljaar 2019/2020 draait het onderwijsprogramma Get Real! op diverse hogescholen binnen het hoger onderwijs. ๐Ÿ‘ฉโ€๐ŸŽ“๐Ÿ‘จโ€๐ŸŽ“
โ€œ๐˜๐˜ฌ ๐˜ท๐˜ช๐˜ฏ๐˜ฅ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ป๐˜ฐ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ข๐˜ฏ๐˜จ๐˜ณ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ญ ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ด๐˜ต๐˜ถ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ฆ ๐˜ต๐˜ณ๐˜ข๐˜ช๐˜ฏ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜ช๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ง๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ต๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ถ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ป๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ง๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ง๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ๐˜ข๐˜ฑ ๐˜ฌ๐˜ถ๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ญ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ. ๐˜๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ป๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ถ๐˜ญ๐˜ฌ๐˜ฆ ๐˜ฃ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ข๐˜ฏ๐˜จ๐˜ณ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฌ๐˜ฆ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ข๐˜ฌ๐˜ต๐˜ช๐˜ด๐˜ค๐˜ฉ๐˜ฆ ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ด๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ป๐˜ช๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ช๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ด๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ชรซ๐˜ญ๐˜ฆ ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ป๐˜ช๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ, ๐˜ท๐˜ข๐˜ข๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ช๐˜จ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ต๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ญ๐˜ด ๐˜ฅ๐˜ช๐˜ฆ ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฃ๐˜ญ๐˜ช๐˜ซ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ธ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ป๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ด๐˜ต ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฉ๐˜ถ๐˜ฏ ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฏ. ๐˜๐˜ฐ๐˜ฆ ๐˜ต๐˜ฐ๐˜ง ๐˜ช๐˜ด ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ต ๐˜ธ๐˜ฆ ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜š๐˜ต๐˜ช๐˜ค๐˜ฉ๐˜ต๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ ๐˜๐˜ถ๐˜ฎ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ฏ๐˜จ๐˜ฃ๐˜ช๐˜ณ๐˜ฅ ๐˜ฉ๐˜ช๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฃ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฅ๐˜ณ๐˜ข๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ข๐˜ข๐˜ฏ ๐˜ฌ๐˜ถ๐˜ฏ๐˜ฏ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ!โ€ โ€“ ๐˜ˆ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ข ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ๐˜“๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ถ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ฏ.

Ook enthousiast geworden? Meld hier goed doel aan!