2023

Hieronder vind je een overzicht van alle doelen die wij in 2023 hebben gesteund met een korte toelichting.

Stichting Flappus
Eind 2023 overhandigde Stefano Goossen een symbolische cheque t.w.v. 500 euro uit aan Stichting Flappusย namens Stichting Hummingbird. Jaarlijks worden er vele duizenden konijnen achtergelaten bij opvangorganisaties, weggegeven of zelfs gedumpt. Een konijn wordt helaas nog steeds veel te vaak gezien als vervangbaar en 'wegwerpdingโ€™.
Dat konijnen in de juiste, liefdevolle omgeving geweldige huisdieren zijn met een geheel eigen karakter hoef je de mensen bij Stichting Flappus niet te vertellen. Met een paar medewerkers en een grote groep vrijwilligers zorgen zij het hele jaar door voor ruim 150 konijnen, die om verschillende redenen bij hen in de opvang terecht zijn gekomen.
Samen zoeken zij naar dat liefdevolle thuis om het konijn een nieuwe start te geven, met voldoende ruimte, een passend maatje en de juiste zorg. Zo vinden zoโ€™n 3.000 konijnen per jaar een nieuw thuis, dankzij de passievolle inzet van Stichting Flappus.
Stichting Hummingbird is trots om deze inzet te kunnen ondersteunen met een bijdrage van โ‚ฌ 500,-. Met dit bedrag kunnen zij meerdere konijnen voeren, verzorgen, laten castreren of steriliseren en ze helpen in hun weg naar een nieuw leven.
Stichting Bevordering Huisdierenwelzijn (SBH)
Eind 2023 overhandigde Anouk Sassen een symbolische cheque t.w.v. 500 euro uit aan Stichting Bevordering Huisdierenwelzijn namens Stichting Hummingbird.
"Het zal je maar gebeuren..." Je kunt voor je geliefde huisdier geen medische zorg meer betalen door financiรซle problemen. Al van jongs af aan is het vanzelfsprekend dat ik een of meerdere huisdieren in huis heb. Gelukkig heb ik altijd de dierenarts kunnen betalen, wanneer medische zorg nodig was. Helaas is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend. "Daarom ben ik enorm blij dat Stichting Hummingbird kan bijdragen aan het goede werk van Stichting Bevordering Huisdierenwelzijn", aldus Anouk Sassen.
Het hoofddoel van de Stichting Bevordering Huisdierenwelzijn is gericht op het welzijn van de huisdieren van mensen die (tijdelijk) zelf zijn aangewezen op de voedselbank en/of onder bewind staan en niet of onvoldoende kunnen voorzien in deย  acute medische zorg voor hun huisdier. Hiertoe wendt de stichting donaties aan voor het mogelijk maken van acute medische zorg, e.e.a. volgens een nauwgezet protocol.
Voedselbank Ronde Venen
Voedselbank Ronde Venen ontvangt vanuit Stichting Hummingbird een mooie donatie van producten.
Ook eind 2023 heeft Stichting Hummingbird Charity in de periode rond feestdagen weer een mooie bijdrage kunnen leveren, want niet iedereen in ons land heeft het erg breed en ruimte om uit te pakken tijdens de feestdagen.ย
Gezien de zeer prettige samenwerking die we eerder hebben gehad, was het antwoord direct ja! We hebben in goed overleg een grote hoeveelheid producten samengesteld die de vrienden van Voedselbank Ronde Venen in de Kerstpakketten hebben gestopt.ย
Deze pakketten zijn vlak voor de feestdagen uitgedeeld.Wij zijn enorm blij en gemotiveerd dat wij ook op deze manier een steentje bij kunnen dragen aan de samenleving.ย
Vrienden van Oudshoorn ontvangt donatie vanuit Stichting Hummingbird Charity
Stichting Vrienden van Oudshoorn ontvangt een donatie cheque vanuit Stichting Hummingbird
Stichting Hummingbird Charity doneert inmiddels al bijna 2 jaar een behoorlijk aantal cheques aan goede doelen, waarmee we organisaties financiรซle steun kunnen geven.
Met veel plezier hebben wij een donatie gedaan van โ‚ฌ500 aan de Stichting Vrienden van Oudshoorn,
Stichting De Vrienden van Oudshoorn geeft kleur aan het noodzakelijke verblijf in het verpleeghuis. De Vrienden organiseren en/of financieren activiteiten die het welzijn bevorderen van de cliรซnten van verpleeghuis Oudshoorn in Alphen aan den Rijn. Het gaat hierbij steeds om zaken die belangrijk zijn voor de bewoners van verpleeghuis Oudshoorn en die niet gerealiseerd kunnen worden uit de reguliere middelen van de zorg.
Afgelopen maand zijn wij naar Alphen aan den Rijn gegaan om aan Annet Perdijk de cheque te overhandigen. Stichting Hummingbird wenst de Vrienden van Oudshoorn veel succes toe met veel leuke activiteiten voor de bewoners van het verpleeghuis!
Vrienden UMC Utrecht & Wilhelmina Kinderziekenhuis
Op 21 november overhandigde Ronald Beljaars, namens Stichting Hummingbird een cheque aan de zorgmedewerkers van D3 West in het UMC Utrecht.ย
Op de afdeling D3 West worden patiรซnten behandeld voor aandoeningen die bloedvaten en bloedtoevoer naar de hersenen aantasten. Deze fantastische donatie van โ‚ฌ500,- gaat de afdeling besteden aan de aanschaf van nieuwe speciale lampen die de patiรซnten helpen met hun herstel.
Ronald Beljaars: โ€œAls dit soort aanvragen binnenkomen, hoeven wij niet heel lang na te denken en zijn wij heel blij, dat we door middel van een kleine bijdrage kunnen meehelpen om mensen een klein steuntje te kunnen geven tijdens een moeilijke periode in het ziekenhuisโ€.
Joy for Children
Wij hebben een donatie aanvraag gekregen voor Joy for Children.ย
Joy for Children is een organisatie die kansarme kinderen in derdewereldlanden helpt. Iedereen die bij de stichting betrokken is doet dit op vrijwillige basis. Dus net als bij Stichting Hummingbird Charity, gaan alle financiรซle inkomsten naar goede doelen en dit spreekt ons enorm aan.
Om deze reden hebben wij deze organisatie ook genomineerd om een cheque te overhandigen.ย
Op donderdag 21-12-2023 hebben wij bij Autobedrijf de Hagen deze symbolisch mogen overhandigen aan Dick de Vos. Autobedrijf de Hagen is al jaren betrokken bij de activiteiten van Stichting Joy for Children. Dit door een ย  collecte pot op hun balie te plaatsen ten behoeve van deze stichting.
Wij van Stichting Hummingbird Charity, hebben door een symbolische cheque in de collecte pot te stoppen een mooie bijdrage geleverd aan dit mooie goede doel.

Stichting Hartekind

Lawza Ali en Ronald Beljaars overhandigde deze maand een donatiecheque aan Stichting Hartekind. Soms komt er een aanvraag binnen die heel dichtbij komt en je direct recht in het hart raakt, zo ook de aanvraag voor een donatie aan Stichting Hartekind.
Op het moment dat je deze aanvraag ziet en wanneer het nog maar kort geleden is dat een van onze leden zo'n situatie van dichtbij heeft meegemaakt, dan hoef je als bestuur niet heel lang na te denken om dit doelย  te selecteren voor een donatie.
Stichting Hartekind zet zich met hart en ziel in voor het vergroten van de overlevingskansen van hartekinderen en het verbeteren van de kwaliteit van leven. Mede dankzij deze bijdrage dragen wij bij aan het financieren van levensbelangrijk onderzoek.
Wij zijn dan ook heel blij dat we via onze collega Lawza Ali in contact zijn gekomen met de Directeur van Stichting Hartekind Zenka Reijn-Slegt. Op 23 november hebben we samen de cheque kunnen overhandigen aan Zenka, waarmee we een steentje bij kunnen dragen aan het goede werk van Stichting Hartekind.

Stichting Maximaal Geluk

๐—ฆ๐˜๐—ถ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ถ๐—ป๐—ด ๐— ๐—ฎ๐˜…๐—ถ๐—บ๐—ฎ๐—ฎ๐—น ๐—š๐—ฒ๐—น๐˜‚๐—ธ ๐—ผ๐—ป๐˜๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป๐—ด๐˜ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐—ผ๐—ป๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ ๐—ฐ๐—ต๐—ฒ๐—พ๐˜‚๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป๐˜‚๐—ถ๐˜ ๐—ฆ๐˜๐—ถ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—›๐˜‚๐—บ๐—บ๐—ถ๐—ป๐—ด๐—ฏ๐—ถ๐—ฟ๐—ฑHenk-Jan van Pesch overhandigde eind oktober een donatiecheque aan Nanette van der Heiden-van Wezel Nanette van Stichting Maximaal Geluk.
Stichting Maximaal Geluk zet zich in om de mentale gezondheid, veerkracht, weerbaarheid en kwaliteit van leven van mensen met een licht verstandelijke beperking te vergroten door middel van het verzorgen van training en coaching middels een gelukstraject van 12 weken.
Nanette van der heiden- van Wezel: "Wij willen mensen met een licht verstandelijke beperking ook de mogelijkheid geven tot persoonlijke ontwikkeling. Zodat ze een nog volwaardiger, betekenisvoller en gelukkiger leven kunnen leiden. Iedereen verdient het namelijk om te kunnen werken aan je mentale gezondheid en persoonlijke ontwikkeling".

Villa Pardoes

Villa Pardoes ontvangt een donatiecheque vanuit Stichting Hummingbird
Henk-Jan van Pesch overhandigde deze maand (okt 2023) een donatiecheque aan Villa Pardoes.
Villa Pardoes is een vakantieverblijf in Kaatsheuvel voor ernstig, mogelijk levensbedreigend zieke kinderen. Samen met hun ouders, broertjes en zusjes beleven zij hier een week lang gratis een vakantie. Villa Pardoes richt zich op zieke kinderen uit Nederland in de leeftijdscategorie van 4 tot 12 jaar oud.
Vanuit een van de medewerkers van Diversey is een aanvraag ingediend voor dit doel. Een van onze collega's is persoonlijk met dit goede doel in aanraking gekomen en heeft zelf gezien hoeveel Villa Pardoes betekend voor kinderen met kanker.ย
Mede dankzij deze bijdrage beleven iedere week 12 gezinnen met een ernstig ziek kind een onvergetelijke vakantie bij Villa Pardoes. Genieten met elkaar, daar draait het om bij Villa Pardoes. Even alles vergeten en samen mooie herinneringen maken!

Ook enthousiast geworden? Meld hier goed doel aan!